Z wykładów Sobotnich zdobędziesz wiedzę, która pomoże zrozumieć wpływ wielu czynników na rozwój biznesu:
- co warto wiedzieć zanim wyruszysz w podróż bycia przedsiębiorcą
- o co zadbać
- jak dobrać ludzi, z którymi współpracujesz i jak z nimi rozmawiać.
Nagrania:
Marian Owerko
Założyciel i Prezes Zarządu FoodWell Sp. z o.o. (dawniej Bakalland), właściciel takich marek jak Bakalland, Delecta, Anatol, Purella i beRaw. Poprzez Fundusz Uno Capital inwestor w branżach: branża medyczna, nowe technologie i budowlana. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za działalność na rzecz przedsiębiorczości w naszym kraju. Od 2008 roku V-ce Prezes Polskiej Rady Biznesu. Pomysłodawca i zarządzający największym w Polsce programem stażowym dla studentów – Program Kariera.
Wykład: Fuzje i przejęcia – strategia szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa na podstawie firmy FoodWell
- Czym zajmuje się firma FoodWell i jak powstała?
- Jakie są korzyści i wady strategii.
- Na co trzeba uważać?
- Jak „wybrać” firmy do strategii?
- Jak policzyć korzyści z fuzji?
- Co jest najtrudniejsze przy transakcjach?
- Czy naprawdę jest to strategia szybkiego rozwoju firmy?
- Jak wygląda strategia wzrostu oparta na operacyjnym wewnętrznym potencjale?
Rafał Szymański
Ekspert digital marketingu i sprzedaży przez Internet. Budował od zera działy digital marketingu w Sanofi, Roche, Neckerman i Philips. Jako eCommerce Pilar Leader w 3M odpowiadał za działania sprzedaży elektronicznej B2B i B2C w 47 krajach Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Założył konto na LinkedIn w 2006 roku a 10 lat później dostał email, że ma przeprowadzić pierwsze korporacyjne wdrożenie LinkedIn Sales Nawigator na 700 kont w 17 krajach. Na tyle zafascynował się tym oprogramowaniem, że odszedł z korporacji, aby zająć się jego wdrażaniem w firmach. Współzałożyciel firmy dostarczający leady sprzedażowe B2B oraz produkującej oprogramowanie automatyzujące działania w Social Media. Laureat Golden Arrow i Mixx Awards za najskuteczniej sprzedające kampanie marketingowe. W 2022 zdobywca 2 miejsca na konferencji I Love Marketing z tematem „LinkedIn marketing w firmie”.
Wykład: Jak Linkedin może przynieść Twojej firmie klientów?
- Poznasz 5 warstw skutecznego przekazu.
- Co najlepiej się klika na LinkedIn?
- Poznasz 5 elementów skutecznej publikacji na LinkedIn.
- Jaka jest idealna długość postu?
- Ile hashtagów warto dodawać?
Aleksandra Hinc
Od 2009r. związana z rynkiem start up’owym oraz branżą nowych technologii. Przeprowadziła kilkaset godzin szkoleń, doradztw oraz mentoringów dla studentów, doktorantów oraz młodych przedsiębiorców. W czerwcu 2014r. założyła własną działalność gospodarczą pod nazwą HiBusiness. Nazywa sama siebie kreatywnym prawnikiem, gdyż jej pasją, obok prawa, jest kreowanie modeli biznesowych, zarówno na rzecz klientów jak i dla własnych potrzeb związanych z rozwijaniem swoich firm. Nadzorowała także i rozliczała projekty e-commerce. Posiada także ponad 6-letnie doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania. Lubi wyzwania i tzw. „ciężkie sprawy” z zakresu prawa i biznesu. Chętnie dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z innymi przedsiębiorcami.
Wykład: 10 przykazań współpracy przedsiębiorcy z prawnikiem
- Dlaczego ciężko współpracuje nam się z prawnikami?
- Czy tylko jedna osoba w firmie powinna kontaktować się z prawnikiem?
- Czy zawsze należy czytać umowy przed podpisaniem?
- Co zrobić, aby współpraca z prawnikiem była lekka i przyjemna?
- Czy należy uwzględnić spotkania z prawnikiem już na etapie planowania projektu?
- Kiedy pracodawca powinien pomyśleć o dłuższej współpracy z prawnikiem?
Igor Gielniak
Specjalizuje się w tematyce zarządzania kryzysowego w firmach (turnaround management). Posiada ogromną wiedzę w obszarach takich jak: controlling i księgowość zarządcza, IT, logistyka, finanse, marketing, sprzedaż. Jako prezes swojej pierwszej firmy rozwinął ją do poziomu lidera w branży w ciągu 5 lat. W swojej wieloletniej praktyce miał sposobność pracować z partnerami biznesowymi z wielu krajów świata, poznając ich specyfikę i odmienność. Konsekwentnie diagnozuje i eliminuje niedochodowe obszary w firmach. Efektywnie wdraża IT (ERP, CRM, MES, APS, CAD itd.) i controlling dla osiągania celów firm. Skutecznie wykorzystuje w biznesie cztery języki obce. Ukończył International Marketing and Management Executive Program, Oslo. Największe sukcesy: w ciągu 7 miesięcy zrestrukturyzował firmę i doprowadził do zyskowności, zwiększył wydajność produkcji o 40% w ciągu 3 miesięcy, zbudował zespół handlowy 80 handlowców w 16 oddziałach oraz w oddziale w Kazachstanie, doprowadził do realizacji największych kontraktów publicznych w IT i meblach biurowych w Polsce, uzyskał finansowanie z USAID na pokrycie kosztów trzyletniego pobytu konsultantów z USA.
Wykład: Jak uniknąć kryzysu – silne i słabe strony kobiet i mężczyzn (podejście psychologiczne)
- Czym jest kryzys – przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne.
- Jakie jest główna przyczyna wewnętrzna – brak prawidłowej oceny rzeczywistości.
- Jakie są różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w ocenie rzeczywistości.
- Jak wyglądają różnice pomiędzy kobietami, a mężczyznami w podejmowaniu działań uprzedzających.
- Jakie są różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w podejmowaniu decyzji trudnych społecznie.
Arkadiusz Pankowski
Zawodowo – Przedsiębiorca od 1991 roku, zaczął pracować i zarabiać już w liceum i nigdy nie pracował na etacie. Pierwszą Sp z o.o. założył na studiach. Dziś zatrudnia ponad 200 osób w dwóch branżach. Działa w branży automotiv – zbudował Grupę Redos aktywną w Polsce i Niemczech oraz w medycynie firmę Livmed – specjalizacja w dziedzinie diagnostyki obrazowej. Dodatkowo jest także aktywny w nieruchomościach. Bardzo lubi pracować nad biznesem i pochłania go budowanie strategii rozwojowych dla różnych branż.
Wykład: Czy budowanie teamu można porównać do układania puzzli?
- Jak zbudować dobry zespół ?
- Jakie są trzy główne filary budowy firmy ?
- Czy ludzie jako zasób są ważni ?
- Z czego wynika team spirit ?
- Rekrutacja – dlaczego to jest takie ważne?
- Jak przygotować się do rekrutacji ?
- Jakie etapy występują przy rekrutacji ?
- HR – zewnętrzny czy wewnętrzny ?
- Jak poszukiwać odpowiednie osoby do konkretnych stanowisk ?
- Z jakich testów można korzystać przy doborze pracownika do zespołu ?
- Jakie występują dylematy rekrutacyjne ?
Maciej Gnyszka
Człowiek, który zna prawie wszystkich, a dowolny problem – bez względu czy chodzi o dostarczenie asfaltu beczkowanego na Madagaskar, czy odbiór w ciągu godziny na drugim końcu Polski płaszcza dla mamy – potrafi dzięki swoim relacjom rozwiązać w ciągu parunastu minut. Doświadczony networker z ponad 12-letnim stażem, twórca pierwszej polskiej agencji fundraisingowej Gnyszka Fundraising Advisors oraz współwłaściciel Pracowni Synergii. Pomysłodawca projektu StartUp na Maxa, której celem jest ogłoszenie św. Maksymiliana patronem przedsiębiorców i startupów. Autor książki „Dlaczego networking nie działa?” Założyciel Towarzystw Biznesowych, które powstały w 2010 roku po to, by stworzyć jak najliczniejszą i jak najbogatszą klasę średnią skupiającą przedsiębiorców podzielających te same wartości: przywiązanie do cywilizacji łacińskiej i jej dwóch aspektów: katolicyzmu i wolnego rynku.
Wykład: Jak zrobić networking?
- Jakie są typy organizacji networkingowych?
- Jakie są typy spotkań networkingowych?
- Jaki typy uczestników bierze udział w spotkaniach networkingowych?
- Jakie są największe bzdury o networkingu, które wydają się dogmatami?
- Co robić, jak żyć?
- Na czym polegają Regionalne Izby Handlowe i czy warto w nich być?
- Czy warto należeć do Izby Międzynarodowej?
- Czy networking to wzajemność?