„Kryzys koronawirusowy” z dnia na dzień obnażył słabości wielu biznesów. Pokazał też wiele dobrych decyzji, które przedsiębiorcy podjęli w swoich firmach. Dziś, te dobre decyzje, wdrożenia i narzędzia, style działania i metody zarządzania pomagają im szybko odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Dzięki nim sprawniej zarządzają firmą.
I tymi właśnie sprawdzonymi praktykami w zarządzaniu małą i średnią firmą podzielimy się z Tobą podczas tego cyklu 15 webinarów. Kurs Dobrych Praktyk w Zarządzeniu prowadzi Rektor Uczelni ASBiRO i współzałożycielka spółki giełdowej Bakalland, Elżbieta Marciniak.
Czego się spodziewać?
Podczas każdego webinaru Ela Marciniak wraz z zaproszonym przedsiębiorcą opowiadają o konkretnych i skutecznych praktykach w zarządzaniu firmą. Większość z nich będziesz w stanie wdrożyć natychmiast we własnej firmie. Kilka wymaga większego przygotowania i czasu, ale przynoszą fenomenalnie efekty dla biznesu.
Spodziewaj się rozmów o konkretnych narzędziach, aplikacjach, procesach i procedurach, systemach, sposobach i metodach zarządzania w firmach z wielu różnych branż. Jakie problemy rozwiązały? Jak krok po kroku zostały wdrożone? Na co zwrócić uwagę?
- 100% online
- dostęp do 15 webinarów bez ograniczeń czasowych
- praktyczna wiedza
- konkretne case’y
- aktywne konto w Klubie ASBiRO na rok (dodatkowe nagrania z zajęć ASBiRO i zniżki)



Ela Marciniak i jej goście

Gospodarzem tego cyklu webinarów jest Ela Marciniak. Gośćmi natomiast studenci MBA, Mastersi i absolwenci, prowadzący wyróżniające się firmy.
Wśród gości przeważają Mastersi, czyli uczestnicy tajnej i najbardziej zaawansowanej biznesowo grupy ASBiROwców. Wielu z nich po raz pierwszy w ASBiRO opowiedziało o tym, co sprawiło, że w dobie kryzysu nie zwalniali pracowników, nie potrzebowali sięgać po pomoc z tarcz antykryzysowych, a ich biznesy działają stabilnie mimo wielu przeciwności i niepewności na rynku.
Co zyskasz?
Razem z Elą i jej gośćmi będziesz miał okazję zrobić gruntowny audyt swojego biznesu. Przejdziemy przez każdy poziom rozwoju firmy. Zaczniemy od omówienia solidnych fundamentów, idei biznesu oraz analizy rynku i konkurencji. Porozmawiamy o tym, jak definiować potrzeby klientów i jak tworzyć produkty oraz skutecznie wprowadzać je na rynek. Najwięcej czasu poświęcimy jednak na omówienie zasobów firmy (materialnych, finansowych, ludzkich) oraz narzędzi i systemów, które pozwalają w efektywny sposób tymi zasobami zarządzać. Kurs zakończymy rozmowami o budowaniu trwałych przewag konkurencyjnych oraz wyjątkowej kultury organizacyjnej. Wszystkie te informacje pomogą Ci przyjrzeć się poszczególnym poziomom funkcjonowania Twojej firmy i mamy nadzieje, będą dla Ciebie inspiracją do wejścia na kolejny poziom rozwoju.

Zagadnienia z zakresu
- Finansów: rachunkowość zarządcza, systemy do bieżącego monitorowania stanu finansów firmy, kontrola cashflow, sprawdzone sposoby windykowania należności
- Zdalnego zarządzania: w oparciu o systemy ERP i CRM oraz metody pozwalające właścicielom zdalnie kontrolować i analizować procesy oraz działania w firmie
- Budowania procesów i procedur: pozwalających sprawnie i efektywnie działać
- Pracowników: od sprawdzonych tricków wykorzystywanych przy rekrutacji, przez tricki, systemy i narzędzia pozwalające organizować i kontrolować pracę wykonywaną zdalnie, po sprawdzone metody motywowania oraz budowania zgranych zespołów
- Planowania i strategii: działań biznesowych całej firmy oraz budowania marki



Szczegółowy program Kursu Dobrych Praktyk
- Bartosz Bocheńczak
„Analiza modelu biznesowego” - Łukasz Schmidt
„Jak wprowadzić nowy produkt na rynek” - Damian Sobowiec
„Trello w organizacji i zarządzaniu firmą” - Arkadiusz Zimmermann
„Budowanie marki” - Bartłomiej Głowacki „Budowanie zespołu IT”
- Bartosz Langa
„Alternatywne metody rekrutacji i budowania zespołu w branży kreatywnej” - Nikodem Zając
„Metoda MBTI w zarządzaniu zespołem” - Krzysztof Kopeć
„Automatyzacja procesów w firmie dzięki aplikacji Asana” - Grzegorz Frątczak „Zdalne zarządzanie firmą usługową w oparciu o procesy biznesowe”
- Karol Abramczyk
„Narzędzia pomagające zarządzać projektami” - Gosia Godzisz oraz Filip Andrzejczak
„Planowanie i monitorowanie zasobów oraz funkcjonowania firmy dzięki systemowi ERP” - Ewa Zmysłowska
„Zwinne metody zarządzania firmą i zespołem” - Dariusz Popławski „Kultura organizacyjna”
- Piotr Pieńczewski
„Wewnętrzny system zarządzania finansami i windykacja należności” - Magdalena Rytel- Kuc „Jak wykorzystać kontroling finansowy do negocjacji cen z klientami”