Z ASBIRO odwiedzamy kraje, które wciąż są mało znane a jednocześnie mają świetny potencjał biznesowy. Kto by pomyśla, że Rumunia stanie się nową „zieloną wyspą” Europy. Rozwój rumuńskiej gospodarki bije rekordy szybkości. Niskie podatki przyciągnają inwestorów. Pojechaliśmy się przekonać jakie możliwości biznesowe oferuje Rumunia dla polskich przedsiębiorców.
Kiedy i gdzie?
9-12 listopad 2018 – Bukareszt
Poznaj Biznes z ASBIRO
Pierwszy zagraniczny wyjazd zorganizowaliśmy 5 lat temu. Zaczęliśmy od Wielkiej Brytanii i Czech. Następnie ruszyliśmy poza Europę – do Azji. Tajlandia, Chiny, Hong Kong i Singapur to azjatyckie tygrysy, które dominują światową produkcję.
Naszym celem jest poznanie nowych rynków, zdobywanie kontaktów biznesowych oraz szukanie możliwości i inspiracji podczas wyjazdów.
Kolejnym krajem była Rumunia, tradycyjnie pojechalismy tam szukać nowych możliwości oraz budować kontakty biznesowe.
Wyjazdy międzynarodowe ASBiRO pozwalają Ci znaleźć się przed konkurencją. Dowiadujesz się rzeczy, których oni jeszcze nie wiedzą. Dochodzi do Ciebie, że można coś inaczej.
Te kraje już poznaliśmy:
Dlaczego byliśmy w Rumnii
Rumunia do tej pory kojarzona głównie z biedą i postrzegana jako zaścianek Europy – dziś staje się tygrysem gospodarczym. Rumunia ze wzrostem 7 procent PKB w czwartym kwartale 2017 wyprzedziła Chiny, które dotąd uchodziły za światowego lidera.
W ciągu kilku lat rząd w Bukareszcie wprowadził ponad 100 zmian w prawie podatkowym – wszystko po to, by zachęcić obywateli do zakładania firm. Stawka podatku PIT spadła do 10 procent, a VAT do 19 procent.
Rumunia jest już czternastym najważniejszym odbiorcą polskich towarów, wyprzedzając w tym zestawieniu Ukrainę, Austrię czy Danię. W Rumunii jest zarejestrowanych około 1000 firm z Polski, głównie z branży spożywczej, chemicznej, budowlanej i IT. W ubiegłym roku polskie firmy zainwestowały w Rumunii prawie 300 mln euro.
Rynek jest chłonny, a popyt na pracowników rośnie. I choć przepaść między Rumunią a innymi krajami w Unii Europejskiej nadal jest ogromna, to Bukareszt się zmienia.
Dzięki ASBIRO wyjazd był połączeniem wyjazdu z „pilotem”, czyli miękkim lądowaniem jak by coś i możliwością zrealizowania się w podróży w sposób zupełnie swobodny… Coś niebywałego!
Czego można było się dowiedzieć podczas wyjazdu
- W jakim kierunku rozwija się gospodarka Rumunii
- Jak wygląda biznes w Rumuni od strony podatkowej
- Jak wygląda import polskich towarów i usług do Rumunii
- Jak wygląda rynek nieruchomości w Bukareszcie
- W co warto zainwestować w Rumunii
Dzięki temu wyjazdowi udało mi się nawiązać ciekawą współpracę związaną z realizacją dużej ilości stron internetowych! Dodatkowo kilka osób chce wspólnie działać. Uwielbiam ASBIRO :)
Ludzie są największą korzyścią
Bogdan Fireteanu, współwłaściciel międzynarodowej firmy – https://crowdfavorite.com . Organizator największej konferencji IT w Bukareszcie: https://2016.bucharest.wordcamp.org
Agnieszka Olsen – przedsiębiorca od wielu lat działa na rynku rumuńskim. Kierownik PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu) w Bukareszcie.
Weronika Stanko – Senior Business Developer w firmie KR Group (Grupa księgowo-podatkowa o międzynarodowym zasięgu) – http://www.krgroup.eu/
Zuzanna Kurek – od 5 lat mieszka w Rumunii, współzałożycielka firmy wyspecjalizowanej w relacjach inwestorskich oraz PR-rze, Cornerstone Communications (www.cornerstone-comm.ro).
Paweł Gołdys – Przedsiębiorca. Inwestor. Od ponad 10 lat związany z e-commerce. Współzałożyciel Nowe Kolory ( https://nowekolory.pl/ )właściciela marki EuroShop.eu specjalizującej się w sprzedaży internetowej na rynkach europejskich. Od ponad 4 lat pomaga wchodzić polskim sklepom internetowym na rynki europejskie w tym rynek rumuśńki.
Mihai Ene – prawnik, specjalizuję się w obsłudze międzynarodowych firm z Europy i USA (www.mihaiene.ro ).
Alexandru Bradean – księgowym z 12 – letnim doświadczeniem, Country Manager w Rumunii. Firma KR Group.
Nigdzie indziej się tego nie dowiesz!
- możliwość zdobycia wiedzy biznesowej o tym kraju z pierwszej ręki, dzięki spotkaniom i rozmowom z lokalnymi przedsiębiorcami
- szansa na zbudowanie sieci kontaktów oraz relacje, które mogą zaowocować w przyszłości
- poznanie Rumunii biznesowo i kulturowo