Ekipa przedsiębiorców z ASBiRO po raz kolejny wyjechała do Chin, aby zrozumieć i poznać biznes w Chinach. Na początek należy odrzucić stereotypy, które są powtarzane przez media i osoby, które nigdy nie były w Chinach.
Chiny to kraj wysoko rozwinięty, potwierdzają to m.in.:
– duże aglomeracja miejskie liczące średnio 10-35 milionów mieszkańców.
– infrastruktura i komunikacja w całym kraju (pociągi rozwijają prędkość 300-400 km/h)
– 35% mieszkańców Chin stanowi klasę średnią i cały czas rośnie.
Mit o „Chińczyku pracującym za miskę ryżu” należy zamienić na fakt, że Chińczycy na prostych stanowiskach zarabiają od 2 000 do 3 000 zł (np kasjerka w supermarkecie). A liczba milionerów jest największa na świecie.
Jeśli już szok o Chinach miną, możesz zacząć myśleć o rozpoczęciu biznesu :)
Biznes w Chinach to przede wszystkim dla nas import.Najłatwiej znaleźć nowy, interesujący produkt, który można sprzedać z zyskiem na Polskim czy Europejskim rynku.Chińczycy z przyjemnością sprzedają swoje towary. Cena zależy od jakości i ilości zamówionego towaru. Pamiętaj o sprawdzeniu certyfikatów jakości UE oraz jakie cło występuje na dany towar.
Gdzie szukać dostawców?
Najczęściej przedsiębiorcy wyszukują towary przez strony internetowe typu: Alibaba.com. Ale to dla początkujących.
Jeśli szukasz towarów bezpośrednio od fabryk, albo planujesz zamawiać w większych ilościach (kontenery). Najlepiej wybrać się na Targi branżowe organizowane w Chinach.
1.Targi branżowe w Hong Kongu, Cantonie oraz w Shanghaju to główny cel naszych wyjazdów.
Na targach znajdziesz rekomendowane fabryki i przedstawicieli wielkich firm, którzy wystawiają się z nowymi oraz sprawdzonymi produktami. Targi, to także pokaz nowinek technologicznych oraz trendów na najbliższy czas.
Wybór jest wielki, więc od Ciebie zależy czy jedziesz w celu szukania nowych dostawców i kontrahentów czy raczej szukasz inspiracji do handlu.
2.Drugim, ważnym celem naszych wyjazdów to spotkania z Polakami, którzy mieszkają i zajmują się biznesem w Chinach. Te spotkania to ogromna i ciekawa dawka wiedzy, o tym jakie są Chiny i jak robić biznes z Chińczykami.
Różnice kulturowe, językowe, mentalnościowe oraz wartościowe są na tyle wielkie, że należy najpierw zrozumieć sposób myślenia Chińczyków, a dopiero potem rozpoczynać z nimi biznes. Spotykamy się z osobami, które mają różne doświadczenia w różnych branżach na rynku chińskim. Dzięki temu uczymy się na co zwrócić szczególną uwagę, i jak postępować w handlu z Chinami. Aby taki wyjazd był owocny, należy przygotować się pod względem znajomości danej branży, cen towarów w Polsce, oraz rodzajem wymaganych certyfikatów na terenie UE.
Im więcej wiesz, tym biznes w Chinami będzie prostszy.
3. Każdy wyjazd ma także część rekreacyjną!
Podczas tak intensywnego wyjazdu znajdziemy czas na zwiedzanie historycznych ośrodków, świątyń oraz relaks na plaży. Wszystko w odpowiednich proporcjach.
Nasze wyjazdy są dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć handlową przygodę z Chinami oraz inwestorów, którzy szukają inspiracji do nowych biznesów na wielką skalę.
W przyszłym roku planujemy nie tylko Chiny, ale także Filipiny i Wietnam.